image

Accountancy

Nauwkeurige boekhouding

Een volledige en nauwkeurige boekhouding is een waardevol beleidsinstrument van een gezond bedrijf en laat toe om met inzicht:

  • in te spelen op opportuniteiten.
  • betere strategische beslissingen te nemen.
  • een klare kijk te verwerven in de eigen financiële situatie en planning.
  • kosten te optimaliseren en belastingaftrek te maximaliseren.

Wij begeleiden je graag bij het analyseren en interpreteren van je cijfers en geven je persoonlijk advies op maat van jouw bedrijf. We houden mee een vinger aan de pols tijdens de ganse levensloop van je onderneming, van opstart tot overdracht of vereffening.

Dit betekent concreet:

  • dagdagelijks verwerken van je boekhoudstukken
  • opmaak en evaluatie van tussentijdse cijfers
  • bijstand bij jaarafsluitingen en advies over mogelijke optimalisatie, zowel fiscaal als bedrijfsmatig
  • periodieke BTW aangiften en listings
  • aangiften in personen- en vennootschapsbelasting
  • faciliteren van ondernemers die zelf (deels) hun boekhouding bijhouden
  • op regelmatige basis controles uitvoeren

Digitalisering

Digitalisering

We zijn ervan overtuigd dat de dematerialisatie onomkeerbaar is en impact heeft op de werkwijze en manier van boekhouding voeren. Daarom volgen wij de automatisering binnen de sector nauwgezet op zodat we de juiste tools kunnen aanbieden in functie van de noden en wensen van onze klanten.

Dankzij deze digitalisering verbetert de informatieverstrekking aanzienlijk en kunnen we korter op de bal spelen zodat jij als klant meer inzicht krijgt in de financiële slagkracht van jouw onderneming.

We bieden verschillende oplossingen en tools aan om een digitale boekhouding te voeren zodat jij als ondernemer, indien gewenst, 24/7 je status kan raadplegen en beheren, van waar dan ook.


De voordelen van een digitale boekhouding?


Alle input en informatie wordt onmiddellijk verwerkt waardoor je steeds een zicht hebt op de actuele financiële situatie van je onderneming

Documenten worden snel uitgewisseld

Je kan zelf een deel van de werkzaamheden uitvoeren zodat je betrokkenheid groter wordt en dubbel werk wordt vermeden

Je hebt een digitaal archief waar je al je documenten permanent kan raadplegen

Veiligheid is gegarandeerd door beveiligde opslag van je data in een Belgisch datacenter

Image

Fiscaliteit

Bij de opmaak van je fiscale aangiftes (BTW, personen-en vennootschapsbelasting, ...), streven wij steeds naar de laagst mogelijke fiscale druk en we verdedigen jouw belangen bij fiscale controles.

We scherpen onze kennis van de fiscale wetgeving permanent aan zodat we je steeds kunnen adviseren o.b.v. de meest recente fiscale mogelijkheden.

Het is ons streefdoel om een juiste balans te bekomen tussen privé- en vennootschapsvermogen, rekening houdend met alle wettelijke regels en evoluties hieromtrent.

Bedrijfsadvies en begeleiding van starters

Advies op maat

Voor KMO’s hanteren we het principe van maandelijkse of driemaandelijkse rapportering zodat een optimale bedrijfsvoering mogelijk wordt en je steeds een up-to-date beeld hebt van de financiële situatie van je onderneming.

Je hebt nauwkeurige informatie m.b.t. je rendabiliteit en cash-flow. Als je KMO groeit, moet deze groei ook financieel in goede banen geleid worden. Wij informeren je om een keuze te maken aangaande de financieringswijze van je groeitraject en staan je bij negotiaties met banken of andere kredietverleners bij.

We interpreteren je resultaten en adviseren m.b.t. fiscale optimalisatie.

Voor zij die mee in de digitalisering willen stappen gaan we op zoek naar de juiste tools die een antwoord bieden op de wensen en behoeften van de onderneming. Dit geldt zowel voor vennootschappen als voor eenmanszaken en vrije beroepen.

Startersbegeleiding

We begeleiden starters van A tot Z: we adviseren omtrent de meest aangewezen structuur, we helpen bij de oprichting van eenmanszaken of vennootschappen, we vervullen allerhande formaliteiten zoals, inschrijving in het ondernemingsloket, activering btw nummer , aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds, …

background

Persoonlijke aanpak

Dankzij onze kleinschaligheid zijn we zeer toegankelijk, flexibel en handelen we snel. We houden van een persoonlijk contact met onze klanten zodat we nauw kunnen samenwerken en met hen meedenken.
Elke klant heeft een vaste dossierbeheerder met grondige kennis terzake. Dankzij onze korte communicatielijnen kunnen we kort op de bal spelen en degelijk advies op maat van elke klant geven.

Contacteer ons voor een persoonlijke kennismaking